Прокладка приймальної труби: симптоми несправності

Прокладка приймальної труби: симптоми несправності

Прокладка приймальної труби, яка слугує для герметизації з’єднання між випускним колектором і першою секцією вихлопної системи (часто називається даунпайпом або передньою трубою), виконує одну з найвідповідальніших і найскладніших функцій у всьому вихлопному тракті. Цей вузол піддається найбільшим термічним та вібраційним навантаженням, оскільки саме тут відпрацьовані гази мають найвищу температуру і тиск, тільки-но вийшовши з циліндрів двигуна. Згодом матеріал прокладки – https://partsdim.com.ua/catalogs/prokladka-vyhlopnoj-truby/, який часто складається з багатошарового металу або металографіту, руйнується, що призводить до неминучого витоку газів. Пошкодження цієї прокладки неминуче викликає низку характерних проблем, які стосуються як акустичного комфорту, так і ефективності функціонування силового агрегату.

прокладка приймальної труби

Акустичні ознаки та шум

Найбільш очевидною та часто першою ознакою несправності прокладки є зміна звуку вихлопу, яка є досить специфічною. Зазвичай це проявляється як різкий, неприємний шум, який може мати характер металевого цокання, шипіння або “пихкання”. Цей звук виникає через те, що гази під високим тиском вириваються крізь невеликий отвір у прокладці, і це відбувається синхронно з кожним циклом випуску відпрацьованих газів із циліндрів. Гучність шуму може бути пропорційною тиску, який створюється в колекторі.

Слід зазначити, що шум часто є найбільш вираженим при холодному запуску двигуна, оскільки стискання металу, спричинене низькою температурою, збільшує щілину у пошкодженій прокладці. Після прогріву, коли метал колектора і приймальної труби розширюється, щілина може частково закриватися, і шум може значно зменшуватися або навіть повністю зникати. Однак, якщо пошкодження прокладки є значним, шум залишається постійним, але завжди буде посилюватися при різкому натисканні на педаль газу, коли тиск вихлопних газів досягає свого максимуму.

прокладка приймальної труби

Вплив на роботу двигуна та безпеку

Несправна прокладка може мати й більш серйозні, приховані наслідки для роботи електронних систем управління двигуном. Оскільки витік газів розташований на самому початку вихлопної системи, він може негативно вплинути на показання кисневих датчиків (лямбда-зондів), особливо якщо вони встановлені до місця витоку або одразу за ним. Зовнішнє повітря, що потрапляє у вихлопний тракт через місце витоку (явище “підсмоктування” повітря), збіднює суміш, яку фіксує датчик. У відповідь на це Електронний блок керування може помилково вирішити, що суміш занадто бідна, і почне нераціонально збагачувати паливну суміш. Це призводить до помітного збільшення витрати палива та, у деяких випадках, може викликати появу помилки та активувати індикатор Check Engine на панелі приладів.

Візуально несправність можна діагностувати за наявністю сажі або чорного кіптяви навколо місця з’єднання колектора і приймальної труби. Цей нагар є прямим слідом витоку вихлопних газів. Що стосується безпеки, то витік газів у цій зоні, поблизу моторного щита, є однією з найбільш небезпечних несправностей. За певних умов, особливо коли автомобіль стоїть на місці або рухається з відчиненими вікнами, вихлопні гази можуть потрапляти у салон, що становить пряму загрозу отруєння чадним газом. Тому при появі будь-якого з перерахованих симптомів необхідна негайна діагностика та заміна прокладки.

Більше від автора

Елементи захисту від балістичних уламків

Елементи захисту від балістичних уламків